Amor Fati
Pause, as a transformative idea, is filled with new meaning in the face of the current circumstances. How to make sense of inconceivable scenarios, collectivized emotions, and overlapping needs? Amor Fati, by Joaquin Restrepo (1984), builds a setting for the free gathering of multiple meanings of existence.
“My formula for greatness in a human being is Amor Fati: that one wants nothing to be different, not forward, not backward, not in all eternity. Not merely bear what is necessary, still less conceal it—all idealism is mendacity in the face of what is necessary—but love it.”
– Friedrich Nietzsche.
Since the lockdown, the Carpe Diem of the previous days is exhibited superfluous. Amor Fati stands on its own, tall, and unrivaled. It is an invitation for experimental transcendence, which opens a place for the convulsive and personal narrative, as an encounter that inhabits one’s own past and future, with the use of digital platforms for its embodiment.
Restrepo presents us with an exploration of his work through virtual spaces, as a manifestation of his interest in Art and Technology, enabling new spaces for encounters with technique and the meanings he projects with his pieces. Furthermore, space itself serves as imagery of those other places that art takes, in its vocation to share the insights which the artist perceives about realities.
La pausa, como idea transformadora, se colma de nuevo sentido frente al curso actual de las circunstancias. ¿Cómo dotar de sentido escenarios impensables, emociones colectivizadas y necesidades superpuestas? Amor Fati, de Joaquín Restrepo (1984) construye el escenario para el encuentro libre de los múltiples sentidos de la existencia.
“El no querer que nada sea distinto, ni en el pasado, ni en el futuro, ni por toda la eternidad. No sólo soportar lo necesario, y aún menos disimularlo… sino amarlo” – Friedrich Nietzsche.
Desde el confinamiento, el Carpe Diem de los días anteriores se exhibe superfluos. El Amor Fati se yergue pleno, propio, inigualable. Es una invitación para la trascendencia experimental, que abre un lugar a la narrativa convulsa y personal, como encuentro que se habita desde el pasado propio y el porvenir, con el uso de plataformas digitales para su materialización.
Restrepo nos presenta una exploración de su obra a través de los espacios virtuales, como manifestación de su interés por el arte y la tecnología, habilitando nuevos espacios para el encuentro con la técnica y los significados que proyecta con sus piezas. Además, el espacio mismo sirve de manifiesto para evocar esos otros lugares que el arte se toma, en su vocación por compartir las intuiciones que el artista percibe sobre las realidades.
A short Visit / Una visita rápida
“Todo trabajo artístico te lleva a tener que quebrarte en pedacitos para luego comenzar a rearmar algo nuevo pero maravilloso.”
“All artistic work leads to having to break yourself into pieces and then start putting together something new but wonderful.”
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